[O1] Reset, a uślizg sprzęgła, a po resecie jakby spadek moc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • matgym
    Classic
    • 2012
    • 15

    [O1] Reset, a uślizg sprzęgła, a po resecie jakby spadek moc

    edit vt
    Kompleksowe czyszcenie wnetrza, renowacja lakierow samochodowych, odtwarzanie barwy i struktury skor i plastikow we wnetrzu pojazdu
    604 606 850
  • gzyms
    Rider
    • 2011
    • 397
    • Octavia I combi (1U5)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #2
    [O1] Reset, a uślizg sprzęgła, a po resecie jakby spadek moc

    Witam
    Wczoraj postanowiłem doładować akumulator, a przy okazji jak się do niego dobiorę, to pomyślałem, że zrobię "twardy reset" spinając odkręconym przewodem + (plusem) z - (minusem). Oczywiście nie prądem z plusem do minusa, tylko samym przewodem (nie wiem co mnie podkusiło). Tak poradził mi mechanik, by usunąć błędy, a i podobno wraca w ten sposób do ustawień fabrycznych (mam odpowiedź). Zatem ... Rano akumulator do samochodu, podłączyłem vaga a tu zonk:
    "18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
    (18263- Przesył magistrali danych - monitorowanie oprogramowania)
    Trochę się wystraszyłem w internet no i znalazłem coś takiego: "18263 Magistrala danych układu napędowego: kontrola stanu oprogramowania P1855-35-00 autko było pewnie chipowane albo ktoś użył spawarki i soft się zesrał." Fakt, mój ASZ był coś grzebany, a nic nie było spawane. Błąd usunąłem, no i w przejażdżkę. 120 km przejechane i co zauważyłem:
    1. Jakby spadek mocy, zatem czy taki "reset" mógł spowodować powrót do tych "firmowych" 130 KM ?
    2. Sprzęgło przestało się ślizgać? Od września miałem uślizg, nowy LUK leży i czeka a tu nagle taki coś? Spadek mocy pewnie to spowodował, ale żeby aż tak? Zatem do ilu mógł być grzebnięty mój ASZ? Poprzedni właściciel (zresztą kolega) twierdzi, że podniesiono moc tylko w ASO w ramach gratisu przy sprzedaży samochodu, a więc jakieś 140-150 KM.

    Co myślicie?

    każdy może, nikt nie musi

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      zrob logi z blokow 3 8 11 moze one cos wniasa do diagnozy.a co do resetu jest to nie mozliwe zeby odłonczenie spowodowało skasowanie sie map jedyne co sie mogło stac to mogło pujc jakies przepiecie i uszkodzic sterownik
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • ROBAL_26
        RS
        • 2010
        • 2320
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        gzyms, musisz przejrzeć i przeczyścić wszystkie kostki i połączenia które są podłączone do głównego komputera,może jakieś piny we wtyczkach lub przy samym kompie po śniedziały, wilgoć w powietrzu robi swoje,

        pozdro
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz

        • gzyms
          Rider
          • 2011
          • 397
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          Zamieszczone przez german81
          odłonczenie spowodowało skasowanie sie map
          Ale to nie było tylko klasyczne odłączenie ale "zwarcie" przewodu minusowego założonego na akumulatorze z odkręconym i przytkniętym do minusa, przewodem plusowym (bez prądu). Miało to wyczyścić błędy oraz zresetować do ustawień fabrycznych. No i zmienił, z jakiś 150KM mam teraz z 130KM. Objawy w pierwszym poście.

          Zamieszczone przez ROBAL_26
          musisz przejrzeć i przeczyścić wszystkie kostki i połączenia które są podłączone
          Dzięki za radę ale u mnie to raczej nie kostki a "zwarcie" wymuszone.

          każdy może, nikt nie musi

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            po pierwsze to zmien mechanika bo taki rzeczy robiło sie w autach z poczatku lat 90 z pierwszymi wtrskami sterowanymi elektronicznie.nie ma mozliwosci ze skasowałes mapy jedynie mogłes zrobic zwarcie i uszkodziłes sterownik.to ze auto jest słabsze to moze byc tylko twoje przewrazliwienie wiec zrob logi one prawde powiedza
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • krzysiek13
              L&K
              • 2010
              • 1155

              #7
              Zamieszczone przez gzyms
              Poprzedni właściciel (zresztą kolega) twierdzi, że podniesiono moc tylko w ASO w ramach gratisu przy sprzedaży samochodu, a więc jakieś 140-150 KM
              Tyle to jest w serii. Widzę dwie opcje: albo jest tyle co ba być, albo jest notlauf. Jak do tego dojść? Przejechać się :diabelski_usmiech A jeśli zdarzy się, że ktoś wciąż nie wie? Koledzy wyżej napisali jakich grup logi robimy

              Zamieszczone przez gzyms
              Tak poradził mi mechanik, by usunąć błędy, a i podobno wraca w ten sposób do ustawień fabrycznych
              :lol: :lol: :lol:

              Zamieszczone przez gzyms
              Sprzęgło przestało się ślizgać?
              Dużo nie trzeba do szczęścia. Czasami kilka niutonometrów więcej i jak nie jest pierwszej świeżości to może zacząć się ślizgać.

              Nie odłączyłeś czegoś przez przypadek? Wszystkie bezpieczniki sprawdzone?
              Octavia

              Komentarz

              • gzyms
                Rider
                • 2011
                • 397
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                Zamieszczone przez german81
                jedynie mogłes zrobic zwarcie i uszkodziłes sterownik
                No ale w vagu pojawił by się jakiś błąd? Bo teraz nie ma żadnych (chociaż o tym za chwilkę).
                Zamieszczone przez krzysiek13
                Tyle to jest w serii.
                No bez przesady, tyle to nie dawała chyba fabryka tylko diler, ale mniejsza z tym. Nie wiem ile miał/ma mocy, chodzi o efekt.
                Zamieszczone przez krzysiek13
                albo jest notlauf
                Na vagu nie ma błędów, chociaż ....
                Zamieszczone przez krzysiek13
                jakich grup logi robimy
                No przymierzam sie, przymierzam ...
                Zamieszczone przez krzysiek13
                Czasami kilka niutonometrów więcej i jak nie jest pierwszej świeżości to może zacząć się ślizgać.
                No i teraz sedno. Wczoraj przegoniłem go troszkę, trasa krótka ale, hmmm ja wiem, że stwierdzicie coś o subiektywności, ale.. po resecie czułem, że "ktoś siedzi na kołach i nie pozwala jechać", skończył się uślizg. A tu nagle odwrotność, powrócił uślizg sprzęgła (tydzień temu nie było), a samochód idzie aż miło (no powiedzmy, bo ten uślizg trochę przeszkadza). Cholera, po takim resecie czy przypadkiem nie ma jakiejś samoadaptacji?????? A wczoraj również podciągnąłem go na 3 do 4 kobr, wyskoczył błąd 17965 (ale ten błąd wyskakiwał już :wink: wcześniej), po resecie błąd nie pojawił się również, a kręciłem podobnie.

                każdy może, nikt nie musi

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  komp nie zawsze wywali bład np. jak przepływka zaniza odzcyt to komp mie pokarze błedu a fura juz nie jedzie taki jak powina .a jednak masz zapisane inne błedy a ten bład kóry podałes tyczy sie własnie przeładowania i moze byc spowodowany wadliwym n75 lub zapieczona geometria w turbinie .dlatego pisałem zebys zrobił logi bo z tego co napisałes wynika ze mozesz miec trafiony n75 to by tłumaczyło spadek mocy .a po analizie logów mozna stwierdzic czy masz zrobiony program czy zdrowa serie
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • looker
                    RS
                    • 2008
                    • 1886
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                    #10
                    Logi, logi i jeszcze raz logi dynamiczne :diabelski_usmiech
                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                    Komentarz

                    • gzyms
                      Rider
                      • 2011
                      • 397
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez german81
                      a po analizie logów mozna stwierdzic czy masz zrobiony program czy zdrowa serie
                      A jeszcze mam jedno pytanie, jak wpłynie na odczyty uślizg sprzęgła, przecież będzie widać nagły wzrost obrotów? No i tak się zastanawiam za co najpierw się wziąć, za wymianę sprzęgła i dwumasu przy okazji, czy turbina?

                      każdy może, nikt nie musi

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        jesli sprzegło sie ślizga przy wcisnieciu gaz do oporu od 1500 obr. to najpierw zacznij od wymiany sprzegła poniewarz logi nie beda wiarygodne
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • gzyms
                          Rider
                          • 2011
                          • 397
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez german81
                          od 1500 obr.
                          Uślizg następuje tak od około 2kobr do 3kobr, a potem jedzie. Ale zacznę w takim razie od sprzęgła (jeszcze nie zrobione, chociaż komplet luka czeka) ale w przyszłym tygodniu jadę robić.
                          Dzisiaj znowu wyskoczył błąd, szybko usunąłem ale też zrobiłem przy okazji zrzuty:



                          Na postoju w 011 wartości ciśnienia są nieprawidłowe. Czy to już coś wskazuje? Dodatkowo o ile w 003 w spoczynku wartości mieszczą się w przedziałach to pod obciążeniem (3kobr) już nie bardzo. Dodatkowo zauważyłem, że leci olej z egra. Natomiast test sztangi dał jakieś 1 cm może 1,5 cm ruchu (zimno jak cholera). Hmm pozostaje n75?

                          każdy może, nikt nie musi

                          Komentarz

                          Pracuję...